Šah 2 biraju učenici koji su uspješno ovladali programom Šah 1, ali mogu da biraju i učenici bilo koga razreda (sedmog, osmog ili devetog), ako smatraju da vladaju materijom koja se izučava u programima Osnovi šaha i Šah 1.
Obavezne teme | Broj časova |
Mat usamljenom kralju | 7 |
Otvaranje - poluotvorene igre | 14 |
Borba različitih figura | 10 |
Pretvaranje pješaka u damu | 23 |
Matiranje u dva poteza | 8 |
Ukupno | 68 |
Predstavljen je raspored operativnih ciljeva u okviru svake od obaveznih tema i broj časova predviđenih za realizaciju svakog od predviđenih ciljeva.
Učenici treba da : | Broj časova |
Mat usamljenom kralju | TEMA 1 |
Znaju da prepoznaju matne slike sa dva lovca | 1 |
Prepoznaju matne slike sa lovcem i skakačem | 1 |
Znaju da je pri realizaciji ovih mateva potrebno dovesti kralja u ugao | 4 |
Znaju i razumiju da se pri pravilnoj odbrani ne može dati mat sa dva skakača | 1 |
Otvaranje - poluotvorene igre | TEMA 2 |
Znaju i prepoznaju sliku koja nastaje nakon odigranih prvih 5 poteza sicilijanske partije | 1 |
Usvajaju osnovne principe i ideje sicilijanske partije | 2 |
Znaju i prepoznaju sliku koja nastaje nakon odigranih prvih 5 poteza francuske partije | 1 |
Usvajaju osnovne principe i ideje francuske partije | 2 |
Znaju i prepoznaju sliku koja nastaje nakon odigranih prvih 5 poteza Pirčeve odbrane | 1 |
Usvajaju osnovne principe i ideje Pirčeve odbrane | 2 |
Znaju i prepoznaju sliku koja nastaje nakon odigranih prvih 5 poteza Karo-Kan | 1 |
Usvajaju osnovne principe i ideje Karo-Kana | 2 |
Prepoznaju kritični trenutak u partiji i na pravilan način reaguju u pojedinim otvaranjima | 2 |
Borba različitih figura | TEMA 3 |
Znaju pozicije u kojima dama dobija protiv topa i specifične pozicije u kojima dobitak nije moguć | 2 |
Znaju da je pozicija dame protiv lake figure uvijek dobijena i uviđaju grube greške koje jača strana može da napravi | 2 |
Prepoznaju remi završnicu top protiv lake figure | 2 |
Prepoznaju pozicije u kojoj je strana koja ima topa jača od strane koja ima lake figure | 2 |
Uviđaju nepreciznosti u igri protivnika i stekli su vještine da kazne takvu igru u poziciji top protiv lake figure | 2 |
Pretvaranje pješaka u damu | TEMA 4 |
Znaju da ocjene poziciju u kojoj kralj i laka figura ne mogu da dobiju kralja | 2 |
Znaju pozicije u kojima je moguć dobitak kralja, lake figure i pješaka protiv kralja | 3 |
Znaju i prepoznaju pravila i izuzetke koji nastaju u ishodu borbe skakača i pješaka protiv skakača | 3 |
Znaju i prepoznaju pravila i izuzetke koji nastaju u ishodu borbe lovac i pješak protiv lovca | 3 |
Znaju i prepoznaju olakšavajuće i otežavajuće okolnosti koje nastaju u borbi lovca i pješaka protiv skakača | 3 |
Znaju i prepoznaju pravila i izuzetke koji nastaju u ishodu borbe skakač i pješaka protiv lovca | 3 |
Prepoznaju remi poziciju dama i pješak protiv dame | 3 |
Znaju i prepoznaju uslove pod kojima dama i pješak dobijaju protiv dame | 3 |
Matiranje u dva poteza | TEMA 5 |
Prepoznaju osnovne motive, raspored i uzajamno dejstvo svih figura na tabli | 4 |
Znaju prioritetni cilj koji se javlja pri rješavanju složenijih matova u dva poteza | 4 |