Šah 2 biraju učenici koji su uspješno ovladali programom Šah 1, ali mogu da biraju i učenici bilo koga razreda (sedmog, osmog ili devetog), ako smatraju da vladaju materijom koja se izučava u programima Osnovi šaha i Šah 1. 


Obavezne teme Broj časova
Mat usamljenom kralju   7
Otvaranje - poluotvorene igre 14
Borba različitih figura 10
Pretvaranje pješaka u damu 23
Matiranje u dva poteza   8
Ukupno 68
   

Realizacija ciljeva programa

Predstavljen je raspored operativnih ciljeva u okviru svake od obaveznih tema i broj časova predviđenih za realizaciju svakog od predviđenih ciljeva.

Učenici treba da : Broj časova
Mat usamljenom kralju TEMA 1
 Znaju da prepoznaju matne slike sa dva lovca  1
Prepoznaju matne slike sa lovcem i skakačem 1
Znaju da je pri realizaciji ovih mateva potrebno dovesti kralja u ugao 4
Znaju i razumiju da se pri pravilnoj odbrani ne može dati mat sa dva skakača 1
Otvaranje - poluotvorene igre TEMA 2
Znaju i prepoznaju sliku koja nastaje nakon odigranih prvih 5 poteza sicilijanske partije 1
Usvajaju osnovne principe i ideje sicilijanske partije 2
Znaju i prepoznaju sliku koja nastaje nakon odigranih prvih 5 poteza francuske partije 1
Usvajaju osnovne principe i ideje francuske partije 2
Znaju i prepoznaju sliku koja nastaje nakon odigranih prvih 5 poteza Pirčeve odbrane 1
Usvajaju osnovne principe i ideje Pirčeve odbrane 2
Znaju i prepoznaju sliku koja nastaje nakon odigranih prvih 5 poteza Karo-Kan 1
Usvajaju osnovne principe i ideje Karo-Kana 2
Prepoznaju kritični trenutak u partiji i na pravilan način reaguju u pojedinim otvaranjima 2
Borba različitih figura TEMA 3
Znaju pozicije u kojima dama dobija protiv topa i specifične pozicije u kojima dobitak nije moguć 2
Znaju da je pozicija dame protiv lake figure uvijek dobijena i uviđaju grube greške koje jača strana može da napravi 2
Prepoznaju remi završnicu top protiv lake figure 2
Prepoznaju pozicije u kojoj je strana koja ima topa jača od strane koja ima lake figure 2
Uviđaju nepreciznosti u igri protivnika i stekli su vještine da kazne takvu igru u poziciji top protiv lake figure 2
Pretvaranje pješaka u damu TEMA 4
Znaju da ocjene poziciju u kojoj kralj i laka figura ne mogu da dobiju kralja 2
Znaju pozicije u kojima je moguć dobitak kralja, lake figure i pješaka protiv kralja 3
Znaju i prepoznaju pravila i izuzetke  koji nastaju u ishodu  borbe skakača  i pješaka protiv skakača 3
Znaju i prepoznaju pravila i izuzetke koji nastaju u ishodu borbe lovac i pješak protiv lovca 3
Znaju i prepoznaju olakšavajuće i otežavajuće okolnosti koje nastaju u borbi lovca i pješaka protiv skakača 3
Znaju i prepoznaju pravila i izuzetke koji nastaju u ishodu borbe skakač i pješaka protiv lovca 3
Prepoznaju remi poziciju dama i pješak protiv dame 3
Znaju i prepoznaju uslove pod kojima dama i pješak dobijaju protiv dame 3
Matiranje u dva poteza TEMA 5
Prepoznaju osnovne motive, raspored i uzajamno dejstvo svih figura na tabli 4
Znaju prioritetni cilj koji se javlja pri rješavanju složenijih matova u dva poteza 4